|
King |
Wysłany: Nie 19:42, 11 Sty 2009 Temat postu: Phoenix Lair Mini-Game |
|
Phoenix Lair Mini-Game
Potrzebne levele:
Zalecany cmb 100+ (f2p)
Wysoki defence
43+ prayer (najlepiej 70+)
55 Firemaking
53 Fleching
52 Crafting
51 Slayer
Wprowadzenie:
Jest to gra dostępna po queście „In Pyre Need”. Jest bardzo podobna do samego questa – polega na przejściu wszystkich pięciu jaskiń, zbierając po drodze gałązki różnych drzew, by następnie stoczyć pojedynek z Feniksem (235 lv), i „spalić” go, w celu powtórnej reinkarnacji.
Tym razem zadanie jest utrudnione, bo neutralnie do tej pory strażnicy, są już agresywni, i potrafią blokować wąskie przejścia. Ostatnim pomieszczeniem jest jaskinia samego feniksa, gdzie należy wcześniej zdobyte gałązki przerobić na materiał budulcowy „Pyre” – czyli stos.
W chwili gdy skończymy go przygotowywać, pojawi się feniks. Po wygranej walce z owym legendarnym ptakiem, podpalamy stos i kończymy tym samym mini-grę.
Informacje ogólne:
Grota feniksa znajduje się w okolicach Piscatorias Hunter Area, czyli w obszarze na południe od Fishing Colony. Elementem charakterystycznym jest znaczek „Quest”, oraz wypalona przez ogień ziemia. Bardzo blisko znajduje się Fairy Ring, który jest najszybszym środkiem transportu do groty. Kod to AKQ.
Mini-grę możemy wykonać jedynie raz dziennie.
W nagrodę za nasze pomyślnie wykonane wysiłki dostaniemy 5 piór feniksa, z których możemy wykonać pouche (potrzebny 72 lv summoning).
Dodatkowo dostajemy nagrodę w postaci xp do poszczególnych skilli:
1000 Crafting
7500 Firemaking
3000 Fleching
500 Slayer (za pierwszym razem 5000)
Ekwipunek:
Przy ekwipunku najważniejszą role pełnią dobre plusy do defensywy, oraz do prayer.
Mam zamiar przedstawić dwa najlepsze rozwiązania: pierwsze tanie, i bardzo skuteczne (nastawione na stratę większej ilości jedzenia niż prayer potów), i drugie drogie, lecz posiadające bardzo dobre plusy do wszystkich statystyk.
1. „Proselyte Mieszany”
Helm: Neitiznot / Proselyte
Pl8: Proselyte
Legs: Proselyte
Amulet: Z/S/G stole (przy czym Guthix najtańsza)
Cape: Skillcape(t) / Legends/ Fire
Boots: Dragon Boots / Lightness / Rune / White
Gloves: Barrows / Rune lub Dragon Gaunthlets / jakiekolwiek gaunthlets
Ring: Life / Explorer 1/2/3 / Berserker
Weapon: Whip / Godsword też da radę, ale jest wolniejszy, i 2h
Shield: Falador 1/2/3 / Full God Book (zalecany Saradomin)
Wady: Bardzo słabe plusy do Magic Defence, wymagający zrobionych questów takich jak Wanted!, oraz diary's takich jak Falador.
Zalety: Stosunkowo tani, praktycznie najlepszy możliwy bonus do prayer, z prayer lv na 70+, spokojnie można przejść całą mini-grę bez żadnych prayer potów, zatem koszt przejścia jednej gry także jest tańszy.
2. Verac Set
Niestety Screena brak, lecz set różni się jedynie 3-ma elementami, a mianowicie samym Verac’iem.
Helm: Verac
Pl8: Verac
Legs: Verac
Amulet: Z/S/G stole (przy czym Guthix najtańsza)
Cape: Skillcape(t) / Legends/ Fire
Boots: Dragon Boots / Lightness / Rune / White
Gloves: Barrows / Rune lub Dragon Gaunthlets / jakiekolwiek gaunthlets
Ring: Life / Explorer 1/2/3 / Berserker
Weapon: Whip / Godsword też da radę, ale jest wolniejszy, i 2h
Shield: Falador 1/2/3 / Full God Book (zalecany Saradomin)
Wady: Set stosunkowo drogi, na co dzień mało przydatny, koszt naprawy, mniejszy prayer bonus (strata większej ilości prayer potów).
Zalety: Równomierne, bardzo wysokie rozłożenie plusów do defence.
Plecak:
Dds(p++), Sekator, Noż, Zapałki, 2-10 sharków (w zależności od seta), 0-2 Prayer Pot [4], 0-1 Super Energy Pot [4], Super Def pot [1-4] (ważne!!), opcjonalnie Super Attack pot [1-4], 5-7 pustych miejsc (mając poty na [1], możemy mieć tylko 3-5 wolnych miejsc, ponieważ zbędnych fiolek można się pozbyć), Drammen Staff/ Luna Staff, awaryjny teleport jednoklikowy (tablet, kryształ, ekto).
UWAGA!! Jaskinia Feniksa, jak i wszystkie inne są MULTI! Oznacza to, że możemy wziąć sobie do plecaka familiary, pomagające nam.
Polecam Bunyimp’a w pierwszych 5-ciu jaskiniach, do leczenia (wysokie prawdopodobieństwo, że nam go zabiją), a w ostatniej możemy wziąć jakiegoś tytana, lub minotaura.
Taktyka ogólna:
Podstawą każdej taktyki jest jak najszybsze przejście każdego pokoju, nie zwracając przy okazji na siebie uwagi wszystkich strażników.
Należy trzymać się wąskich przejść, i unikać otwartych walk. W przypadku potyczek 1v1, możemy sobie niekiedy pozwolić na wyłączenie prayer, by nie marnować.
Należy unikać środków map, bo tam są największe skupiska strażników.
Wystarczy że raz na nas zwróci uwagę, i będzie nękać, aż nie opuścimy sali.
Oczywiście od razu po wejściu do pierwszej komnaty obalamy nasze def poty (+ att), i w dodatku ustawiamy „Relatite” na „Off”. Tutaj także zmieniamy broń na dds, i ustawiamy na "Special Atack".
(Niestety mam tylko 2 pierwsze mapki, jeśli ktoś nie przeszedł jeszcze Questa, prosiłbym o sklejenie pozostałych mapek, i wysłanie na pm. Byłbym bardzo wdzięczny, plus "udział" w tej pracy zostałby odnotowany.)
Specjalizacje:
Set 1:
Tutaj daje się we znaki znikoma ochrona do magii. Rolą tego seta jest umiejętność zmieniania procka w zależności od sytuacji.
Zasady:
W przypadku walki 1vs1, gdzie przeciwnik NIE jest magiem, możemy zmienić prayer, na range lub meele (zależnie od strażnika), lub pozwolić sobie na luźną konfrontację.
W przypadku 1vs1, gdzie przeciwnikiem jest mag, procek obowiązkowy.
W przypadku 1vsX, gdzie jest przynajmniej 1 mag, pierwszeństwo ma magic protect.
Trzymając się wąskich przejść, otwartych konfrontacji nie powinno być więcej jak 3, z czego 1-2 w okolicach drzewka.
Set 2:
Prayer stylem dowolnym. Plusy są tak wyrównane, że w zależności od kaprysu/potrzeby możemy luźno regulować.
Feniks
Gdy dostaniemy się już do pokoju feniksa. Najpierw robimy z naszych gałązek wstęgi, a teraz mamy chwile dla siebie. Możemy teraz przyzwać naszego familiara, i w tym momencie wypada włączyć protect from Magic. Następnie użyć dowolnej wstęgi na kłodach, i pojawi się feniks.
Pokonanie go jest dziecinnie proste. Używa on jedynie ataków magicznych. Jest jednak specjalna umiejętność, która sprawia że na ~15 sekund odebranych jest nam połowa attack!
Np.: Mając 88/88, na ten czas mamy 44/88. Po tym czasie automatycznie wraca nam do 88/88, więc nie ma się co obawiać.
Po pokonaniu ptaka, wchodzi na stos, i podpalamy go. Odrodzony ptak daje nam naszą nagrodę, i tak oto kończymy naszą przygodę.
Jajo Feniksa
Wychodząc jest nikła szansa ze zabłądzimy, i wejdziemy do pobocznej jaskini, w której znajdziemy jajo feniksa. W zależności, czy je poklepiemy, czy kopniemy dostaniemy otrzymamy jajo feniksa, z którego wykluje się słodkie pisklę (poklepanie), lub podłego (kopnięcie).
Po 9-ciu dniach codziennego chodzenia spotkała mnie miła niespodzianka
All rights reserved.
Guide made by Peter King6.
Zabrania się kopiowania. |
|
|
|
|
|