Kasiak44
Administrator
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1930
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 125 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: znienacka Płeć: Mademoiselle
|
Wysłany: Pią 2:58, 07 Wrz 2007 Temat postu: The Path of Glouphrie |
|
|
The Path of Glouphrie
Przetłumaczyła Kasiak44
Opis : Król Bolren ma nowego zwierzaczka. Niestety, nie wie o tym że jest to kolejny szpieg Glouphrie, taki sam jak te wcześniej zdemaskowane w Tree Gnome Stronghold. Czyżby Glouphrie obserwował i tę osadę gnomów? Co tak ciekawego dzieje się w Tree Gnome Village?
Jeśli przeprowadzisz śledztwo do końca dowiesz się więcej o Glouphrie, o historii Gnomów i ich niezwykłym królestwie a być może staniesz o krok od zaginionego miasta Arposandra.....
Poziom Trudności : TRUDNY – ale średnio długi.
Wymagania:
Ukończone Questy:
Waterfall Quest
Eyes of Glouphrie
Skile:
45+ lvl Agility
47+ lvl Ranged
56+ lvl Slayer
56+ lvl Thieving
60+ lvl Strengh
Zdolność pokonania 3 przeciwników 143 lvl w strefie multi-kill.
Potrzebne rzeczy :
Watch, Sextant, Chart – mapka, sekstans i zegarek
Mith Grapple – hak na linie do strzelania z kuszy
Crossbow – kusza
Crystal Saw – kryształowa piła
Ring of Dueling – do teleportu
Dobra zbroja, broń i dobre jedzenie do walki,
1-2 Prayer Potion , przy niższym combacie dobrze by było mieć Super Strengh i Super Attack Potion.
Teleport jednoklikowy – awaryjnie gdybyś musiał nagle wycofać się z walki. Taki teleport to: Tabliczki teleportujące, Ectophial, Elf Crystal
Nagroda : 1 Quest Point, +5000 Exp Magic, +30 000 Exp Strengh, +20 000 Exp Slayer, +5000 Exp Thieving i dostęp do nowego Slayer Dungeon.
Rozpoczęcie : Tree Gnome Village – rozmowa z królem Bolren.
Instrukcje:
Weź ze sobą: Ring of Dueling (na początku są tylko gobliny i zombie 23 lvl)
1. Przedostań się drzewami do Tree Gnome Village i porozmawiaj z królem Bolren’em.
W czasie rozmowy król będzie zachwycał się swoim nowym zwierzaczkiem, nie uwierzy w twoje zapewnienia że to tylko iluzja i że tak naprawdę to paskudny szpieg nasłany przez Glouphrie. Musisz udowodnić jak bardzo król się myli i odszukać Anty – Ilusion Maszynę.
2. Gdy wytłumaczysz królowi z czego zbudowana jest Maszyna to król przypomni sobie, że widział kiedyś jakieś kryształy... ale nie wie gdzie są... pewnie ukryte gdzieś pod ziemią.
3. Przejdź przez luźne pręty w ogrodzeniu i zejdź w dół do podziemi (zaznaczone czerwonym wykrzyknikiem).
4. Idź na West (zachód) i tam porozmawiaj z gnomem Golrie.
5. Powie ci, że ma w skrzyniach sporo różnych elfowych rzeczy przysyłanych mu przez dziadka. Możesz przeszukać sąsiednie jaskinie i magazyn jeśli znajdziesz do niego klucz.
6. Idź do jaskini na East (wschód) i wejdź dalej przez szczelinę w North ścianie. Znajdziesz się w kolejnej jaskini zastawionej ciężkimi, kamiennymi blokami.
7. Przesuń raz pierwszy Blok Kamienny (Push Big Monolith) i przejdź obok niego – przeszukaj skrzynię która stoi we wnęce. Znajdziesz kilka kolorowych kryształów. Takich samych jak w queście Eye of Glouphrie.
8. Popchnij raz następny Big Monolith (w kierunku North) i przejdź obok niego. Tak samo popchnij kolejny – tym razem w stronę East.
Przejdź obok niego i przeszukaj skrzynie. Powinieneś znaleźć notes i klucz.
9. Popchnij mały blok kamienny w stronę South a potem Wielki w stronę West – będziesz mógł dojść do wielkiej skrzyni po środku. Otwórz ją i weź klucz. Przeszukaj jeszcze jedną skrzynię obok Kryształowej Misy – dostaniesz więcej kolorowych kryształów.
10. Obejdź całość jeszcze raz dookoła tak żeby podejść pod drzwi do magazynu po West stronie.
11. Otwórz drzwi kluczem i wejdź do środka. (jeśli coś poplątałeś z kamiennymi blokami i nie możesz pchnąć żadnego to po prostu wyjdź tunelem w North ścianie a znów znajdziesz się w komnacie z Zombie i będziesz mógł wejść do środka).
12. W magazynie przeczytaj najpierw księgę stojącą na „Lecturn” po South stronie.
13. Potem podejdź do maszyny, którą zbudował Yewnock – syn Oaknock’a żeby chroniła gnomy w Tree Gnome Village przed iluzjami zsyłanymi przez Glouphrie.
14. Kliknij na Anty-ilusion Device.
– Lewa część to właściwa maszyna
– prawa część służy do wymieniania kryształów.
Wartości kolorów są podane na obrazku w North części magazynu.
Wartość kryształu to wartość koloru pomnożona przez ilość boków kryształu. (np. koło ma 1 bok, trójkąt – trzy itd...)
Zobacz jakie kryształy są widoczne w maszynie. Oblicz ich wartość i wstaw w puste miejsce jeden kryształ o tej wartości. Np.: Ja miałam u góry - orange pentagon i orange kwadrat co dało 10+8=18 – potrzebowałam indigo trójkąta bo on też ma wartość 18(3x6)
Żeby dostać odpowiedni kształt i kolor – kliknij na maszynę do wymiany i zamieniaj dotąd aż dostaniesz potrzebne kształty i kolory.
Podaję tu wartości kolorów i kryształów
Kolor Koło /Trójkąt /Kwadrat /Pięciokąt
================================
Red 1 3 4 5
Orange 2 6 8 10
Yellow 3 9 12 15
Green 4 12 16 20
Blue 5 15 20 25
Indigo 6 18 24 30
Violet 7 21 28 35
15. Gdy masz już wszystkie podejdź do maszyny i włóż je, a na koniec kliknij zielony znaczek. Maszyna zacznie pracować. Zobaczysz krótką scenkę jak król Bolren z przerażeniem patrzy na swojego „ulubieńca”.
16. Wróć na górę do króla pogadaj z nim a potem zabij zwierzaka.
17. Jeszcze raz zacznij rozmowę z królem – zdaje się, że zna osobiście Glouphrie ale nie przyznaje się do tego. Poproś go o pomoc w odszukaniu tajemniczego miasta Arposandra, w którym prawdopodobnie ukrywa się Glouphrie.
18. Król nie wie gdzie szukać dalej. Poda ci imię – Longramble – znanego wśród Gnomów podróżnika, który również wyruszył na poszukiwanie ukrytego miasta.
Od dłuższego już czasu nie ma od niego żadnych wieści, ale jest Gnom który doskonale wie gdzie przebywa każdy Gnom w RuneScape. Musisz najpierw porozmawiać z właścicielem wysyłkowej restauracji Gnomów – Aluft Gianne jnr.
19. Wysyłkowa restauracja gnomów mieści się na pierwszym piętrze Grand Tree w Gnome Stronghold. Teleportuj się Ring of Dueling do Al. Kharid duel arene i przejdź do gnoma pilota. Poleć z nim do Grand Tree i zejdź na pierwsze piętro.
Idź do West części i tam przy stoliku na samym końcu siedzi Gianne jnr. (znaczek mini gry jest przy jego stoliku).
W rozmowie wybierz opcję „Longramble the explorer” a dowiesz się, że istnieje jakieś stare zamówienie na dostarczenie jedzenia ale posłańcom nie udało się odnaleźć miejsca o podanych koordynatach. Koordynaty to: 02 degres 07 minutes South i 03 degres 07 minutes West.
20. Teleportuj się Ring of Dueling do Castle Wars.
Weź ze sobą: Watch, Sextant, Map, Crossbow, Mith Grapple, Ring of dueling, teleport do Edgeville lub Varrock – żeby szybko dostać się potem do jakiegoś Spirit Tree.
21. Wyjdź z Castle Wars i idź przez mostek na South. Skręć na West i idź dość daleko aż do rzeki.
Gdy dojdziesz do miejsca na rzece gdzie widać mała zieloną wysepkę. Weź do ręki Crossbow i Mith Grapple a potem kliknij na drzewo Grapple Tree stojące na wysepce.
22. Przeniesiesz się na drugą stronę i zobaczysz gnoma Longramble jak chodzi dookoła.
Zacznij rozmowę.
Z początku nie będzie mógł nic powiedzieć bo strasznie długo nie mówił do nikogo, ale potem opowie ci o przedziwnym odkryciu na West od niego, coś bredzi o wylocie z jakiegoś tunelu obok na bagnach, którego strzegą – gigantyczne żółwie z mackami. Dalej przejść się nie da bo drogę blokują wyschnięte korzenie....
23. Idź kawałek na North – wejdziesz na polanę na której stoi pojedyncze wyschnięte Spirit Tree. Zobaczysz dziwne komunikaty na czacie – jakby szepty.... że jest samotne i opuszczone.
24. Kliknij na to drzewo a po chwili zaczniecie rozmawiać bez głosu porozumiewając się samymi myślami. Drzewo nazywa się Incomitatus i opowie ci jak zostało pozbawione kontaktu z innymi braćmi Spirit Tree, powie że usycha, ginie z tęsknoty, samotności i czegoś co zatruwa jego wnętrze i nie pozwala na swobodny przepływ Anima Mundi – tajemniczej energii dzięki której drzewa są w ciągłym kontakcie ze sobą.
25. W czasie tej rozmowy padnie imię Hazelmere – jest on Wielkim Szeptaczem (tym który mówi bez głosu) oraz przyjacielem drzew i całej przyrody. Tylko on mógłby wymyślić jak można pomóc w tej dziwnej sytuacji.
Nagle do rozmowy z drzewem dołączy – telepatycznie – sam Hazelmere. Uzna chorobę drzewa jako skutek działania magii Glouphrie – jedyną siłą jaka może z nią walczyć jest Moc Elfów zaklęta w kryształowych przedmiotach wyrabianych przez Elfy.
Hazelmere doradzi ci, żebyś wykorzystał przedmiot zrobiony przez dźwięk Elfów i spróbował go zmienić jakoś żeby pomógł usunąć Iluzję i uleczyć drzewo.
26. Teleportuj się w pobliże jakiegoś Spirit Tree i wróć do Tree Gnome Village. Przejdź znów do podziemi i poprzesuwaj bloki kamienne tak żeby dostać się do Kryształowej Misy.
27. Uzyj Cristal Saw (kryształową piłę) na Crystal Bowl – piła zamieni się w nasionko. Użyj teraz nasionko na Crystal Bowl a otrzymasz Crystal Chime (kryształowe dzwonki).
Teleportuj się do Castle Wars.
Weź ze sobą: Crystal Chime, Crossbow, Mith Grapple, Przygotuj się do bitwy: Jedzenie, Zbroję, Broń, Prayer Potion, Strengh i Attack Pot, Jednoklikowy teleport awaryjny.
28. Idź znów na West do wysepki z drzewem, przeskocz przy pomocy Crossbow na drugą stronę i idź do chorego Spirit Tree. Użyj na nim Crystal Chime a drzewo wyzdrowieje. Od tej pory możesz z niego korzystać.
29. Idź teraz na West i wejdź przez wielki wylot do środka.
UWAGA:
Każdy potwór w tych podziemiach jest chroniony magią – można go zabić dopiero gdy użyjesz na nim Crystal Chime.
Droga jest dość długa i wszędzie są stwory bijące Range i Mage więc albo biegnij dokąd będziesz mógł albo(jeśli masz więcej Prayer Pot) ochraniaj się Range przez całą drogę.
30. Idź do samego końca przechodząc na różne poziomy drabinkami i tunelami. Ostateczna bitwa czeka cię w ostatniej East komnacie.
W korytarzach jest bezpiecznie więc możesz tam uzupełniać Hp.
31. Gdy dojdziesz do ostatniej East komnty, stań w korytarzu napij się Potionów wzmacniających , włącz ochronę prayer – Protect from Range – wejdź do środka.
Zatrzymaj się zaraz po wejściu – wtedy atakuje cię tylko jeden z trzech Warped Terrorbird 143 lvl.
Użyj na nim najpierw Crystal Chime a potem już łatwo da się zabić - obserwuj czy nie kończy się działanie Crystal Chime – (Ptaszydło zmienia wtedy kolor) – wtedy odczaruj go ponownie.
Warped Terrorbird atakują głównie strzałami ale od czasu do czasu uderzają magią. Nie są to silne uderzenia ale pilnuj zarówno poziomu Prayer jak i Hitpoins
32. Po zabiciu wszystkich trzech podejdź do drzwi na East – obejrzysz sobie śmieszny film z innymi Terrorbird w roli głównej.
Gdy wreszcie jeden z nich wciśnie czerwony guzik – znajdziesz się w bardzo niebezpiecznej sytuacji.... pozornie.... w ostatniej chwili pojawi się przed tobą Hazelmeere i wyciągnie cię z opresji.
Porozmawiaj z nim jeszcze raz i..... odbierz swoją nagrodę
................... COMPLETE )
Post został pochwalony 0 razy
|
|