Kasiak44
Administrator
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1930
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 125 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: znienacka Płeć: Mademoiselle
|
Wysłany: Sob 12:45, 17 Maj 2008 Temat postu: TokTz-Ket-Dill - tu bez fotek - pełny opis jest na stronie |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Przetłumaczyła Kasiak44
Testował Klosek10
Opis : Jakiś straszny stwór kopie tunele pod miastem TzHaar położonym w podziemiach wulkanu na Karamja. Magmowe stworzenia są zaniepokojone tym co się dzieje, bo pomimo swojej siły nie mogą naprawić walących się tuneli, bo nie mieszczą się w ciasnych przekopach – są na to po prostu za wielkie. Czekają na jakiegoś człowieka, na tyle małego żeby wejść przez wąską szczelinę do środka tunelu i tak śmiałego żeby stanąć do walki z potworem. Jeśli jesteś naprawdę odważny, to idź szybko do wulkanu żeby pomóc magmowym stworom.
Poziom Trudności : ŚREDNIO TRUDNY – średnio długi
Wymagania:
Ukończone questy: nie ma wymagań
Skille:
40+ lvl Attack
50+ lvl Construction
43+ lvl Crafting
41+ lvl Mining
45+ lvl Strengh
Zdolność pokonania potwora 100 lvl
Zdolność pokonania potworów 47 lvl przy pomocy magii i łuku
Potrzebne rzeczy :
1 Rune Pickaxe – kilof
1 hammer - młotek
1 chisel - dłuto
15 Oak Planks – deski dębowe (przygotuj sobie kilka więcej, bo można zepsuć kilka)
Runy do ataku magią – jakiś czar bojowy (polecam wodny)
1 Bow lub Crosbow – łuk lub kusza
Arrow lub Bolts – strzały lub bolty
Dobre jedzenie
Ubranie dla łucznika
Ubranie dla maga
Zbroja do walki melee
Broń z dobrym atakiem „Crush” – taka jak Warhammer lub Battleaxe
Przydadzą się też:
Teleport do Varrock
Amulet of Glory (4)
Dramen Staf – jeśli używasz Fairy Ring do teleportów – kod do TzHaar to: BLP
Ring of life – dla niższych combatów.
Super Set
Nagroda : 1 Quest Point, +5000 Exp Attack, +5000 Exp Strengh, +10.000 Exp Crafting, +15.000 Exp Mining, +20.000 Exp Construction. Wstęp do nowych sektorów miasta TzHaar wraz z kopalnią.
Rozpoczęcie : TzHaar w podziemiach wulkanu na Karamja. Rozmowa z jednym ze strażników pilnujących wejścia do tunelu.
Instrukcje:
Weź ze sobą: Teleport do Varrock, Amulet of Glory (4) albo Dramen Staff żeby wrócić do podziemi Karamja. Na miejscu jest bank więc wszystkie potrzebne potem rzeczy weźmiesz bez problemu.
1. Dostań się na Karamja (amuletem najszybciej) i idź na West do wulkanu. Zejdź na dół po linie a potem jeszcze niżej, przez małą grotę wejdź do miasta TzHaar.
2. Idź do groty po East stronie od wejścia. Porozmawiaj z którymś z trzech gwardzistów TzHaar stojących przy wejściu do tunelu TzHaar-Hur-Frok, TzHaar-Xil-Tog i TzHaar-Mej-Malk.
3. Zacznij od „What has happened here”. Opowiedzą ci o wielkim potworze, który kopie tunele pod miastem i coraz bardziej zagraża bezpieczeństwu TzHaar. Zaoferuj swoją pomoc „Maybe I’m small enough?”. Po krótkim zastanowieniu oddadzą losy miasta w twoje ręce i odeślą cię po więcej informacji do TzHaar-Ket-Grol’a.
4. Przejdź na drugą stronę (South od nich). Tam przy wejściu do podziemi stoi strażnik TzHaar-Ket-Grol. Porozmawiaj z nim. Poda ci rzeczy jakie będą potrzebne do naprawy walących się tuneli. Da ci tabliczkę z wyrytymi nazwami tych rzeczy.
5. Niestety nazwy są w języku TzHaar’ów, więc najpierw musisz się go trochę nauczyć. Więcej możesz się dowiedzieć w bibliotece – West od TzHaar-Ket-Grol’a.
6. Idź na West aż do widocznego znaczka Furnace i Obelisku Summoning – między nimi jest wejście do Library (biblioteki). Wejdź do środka i porozmawiaj z TzHaar-Mej-Lor – „I need help with the TzHaar Language”. Lor wskaże ci regał na samym końcu biblioteki, gdzie znajdują się ludzkie książki na temat TzHaar. Niestety z powodu panującego wokół gorąca, wszystkie zamieniły się w popiół i nie da się z nich skorzystać. Mej-Lor powie ci wtedy, że książki przysłano z pałacowej biblioteki w Varrock i tam możesz poszukać podobnych egzemplarzy.
7. Teleportuj się do Varrock i przejdź na North do pałacowej biblioteki. Tam zacznij od rozmowy z bibliotekarzem Reldo. Zdziwi się tym co TzHaar zrobili z naszymi książkami i zapewni cię, że gdzieś na półkach na pewno znajdziesz takie same (ale oczywiście czytelne).
8. Poszukaj na półce po West stronie od wejścia. Znajdziesz tam książkę pod tytułem „TzHaar Tourist guide”. Gdy ją otworzysz zobaczysz , że w środku jest notatka – „Read the note” – wypisano tu znaki liczb jakie stosują TzHaar. Mają oni po 4 ręce a na każdej po 3 palce wobec tego gdy pokażą wszystkie palce u rąk to jest ich 12 (a nie 10 jak u ludzi) i stosują system dwunastkowy budując kolejne liczby.
9. Przeczytaj potem całą książkę „Read the book” i odszukaj znaki jakie masz zapisane na tabliczce od Grol’a.
Dowiesz się wtedy że: potrzebne ci będzie 1 Pickaxe, 15 Oak Planks i 18 Block of stone.
10. Wracaj do wulkanu na Karamja (Amulet of Glory albo Fairy ring kod: BLP).
Weź ze sobą: Chisel, hammer, pickaxe
11. Idź do TzHaar-Ket-Grol i powiedz czego się nauczyłeś. Na pierwsze pytanie odpowiedz – pickaxe, na drugie – Oak Planks, a na trzecie – Blocks of stone. Grol uzna, ze teraz możesz już nauczyć się jak bezpiecznie wykopać skałę potrzebną do umacniania tuneli.
12. Przejdź na North-East i wejdź do jaskini za strażnikiem TzHaar-Ket-Rok.
13. Po prawej stronie od wejścia znajdziesz TzHaar-Hur-Brekt, porozmawiaj z nim zaczynając od „Can you teach me magma mining?”. Nie będzie chętny do pomocy, w następnej opcji wybierz „But it’s very important!” a po dłuższej rozmowie zgodzi się pokazać ci jak kopie się skały magmowe – jednak nie za darmo.... Masz namówić czterech górników kopiących skały po West stronie jaskini, do tego żeby zagrali w przedstawieniu teatralnym napisanym przez TzHaar-Hur-Brekt.
14. Rozpocznie się teraz najbardziej zakręcona część questu.
Najpierw wyjaśnię znaczenie niektórych słów:
YalYt = to człowiek z powierzchni ziemi
TzHaar = to „magmowy człowiek” – mieszkaniec podziemnego miasta TzHaar City
Druga część imienia to nazwa kasty do jakiej należy jakiś TzHaar
KET należy do kasty gwardzistów, strażników.
MEJ to Mag, kapłan
XIL jest łowcą , zabójcą
HUR to budowniczy , rzemieślnik
A ostatni człon – to imię tego z którym rozmawiasz.
15. Najpierw wysłuchaj opowieści jaką wymyślił Brekt z kasty Hur.....
16. Zacznij od „What is the plot” – popłynie opowieść o TzHaar’ze imieniem Mack, który obrócił się przeciwko społeczności TzHaar’ów i rozpoczął falę zbrodni zabijając człowieka, który odwiedził ich miasto. Potem rozzuchwalił się na tyle, że zabijał i okradał nie tylko ludzi przybywających do podziemi ale i samych TzHaar’ów. Jednak pomimo tego, że łamał wszystkie honorowe reguły nigdy nie został złapany i ukarany. Sztuka ma ukazać jak bezsensowne i chaotyczne byłoby życie TzHaar, gdyby nie przestrzegali swoich świętych reguł.
17. Teraz zacznij rozmowy z górnikami:
Najpierw – TzHaar-Hur-Klag – (stoi najdalej na North)
Zapytaj go „Dlaczego nie lubisz teatru” (Why don’t you like theatre), a potem „Pozwól, że opowiem ci scenariusz” (let me tell you all about the plot). Zobaczysz wtedy jakie oburzenie wywoła ten temat, bo do tej rozmowy wtrącą się po kolei wszyscy górnicy.
18. Wróć do Hur-Brekt’a i wybierz drugi temat rozmowy „We should change the plot” (trzeba zmienić scenariusz) a potem zaznacz opcję „The humans started it”. Zapytaj Brekt’a jak wygląda teraz opowieść (what is the plot) Według nowej wersji, to ludzie byli agresywni wobec szlachetnych TzHaarów i jeden z nich zabił człowieka w obronie własnej, a potem nie umiał zawrócić z drogi przestępstwa itd. itd. itd...
19. Wróć do górnika Hur-Klang’a i przekaż jak teraz biegnie wątek (let me tell you all about the plot) a na koniec „co mogę zmieć żeby ulepszyć tę opowieść” (how can I make the story better). Kiedy poda ci on swój pomysł na zmianę to wybierz opcję – „TzHaar who gets assaulted in its home is TzHaar-Hur”
20. Przejdź do górnika TzHaar-Mej-Kol (stoi najbardziej na South). Powtórz schemat rozmowy (dlaczego nie lubi teatru, pozwól mi opowiedzieć historię). Potem zacznij rozmowę jeszcze raz i wybierz trzecią opcję (jakie zmiany wprowadzić...). Gdy poda ci swoje wymagania, wybierz opcję „One is a TzHaar-Mej who is aware of the situation”.
21. Przejdź do następnego TzHaar-Xil-Mor. Znów powtórz punkty rozmowy (teatr, opowieść) i znów rozpocznij jeszcze raz żeby zapytać o zmiany jakie by mu odpowiadały (how can I make the story better). Gdy pojawią się opcje do wyboru, wybierz „The criminal could be a TzHaar-Xil”
22. Wróć teraz do TzHaar-Hur-Bert’a (na razie nie rozmawiaj z czwartym górnikiem) i wybierz opcję „We should decide an ending” a potem „The criminals plans are foiled”
23. Obejdź wszystkich trzech w tej samej kolejności – najpierw opowiadaj historię(let me tell you all about the plot), a potem pytaj czy mają jeszcze jakieś propozycje zmian (how can I make the story better).
Hur-Klang będzie chciał żeby jego ród był trochę ważniejszy, więc wybierz „Rich TzHaar-Hur foils the criminal TzHaar’s plans”
24. Reszta jest zadowolona oprócz TzHaar-Ket-Jok podejdź więc jeszcze raz do Hur-Brekt, wybierz opcję „we should change the ending” i dodaj jeszcze jedną poprawkę „The criminal gets caught joint efforts”
25. Znów jeden jest niezadowolony – Xil-Mor. Podejdź i zapytaj jakie zmiany chciałby wprowadzić gdy pojawią się opcje do wyboru, zaznacz „The plans aren’t always foiled” (plany nie zawsze są udaremniane) – ale po tym wyjaśnieniu już nie zmieniaj oficjalnej wersji.
26. Wróć do Hur-Bert’a i powiedz, że wszyscy są zadowoleni wybierając opcję: „They are all happy with the plot.”
27. Zacznij znów rozmowę z Hur-Bert . Pojawi się teraz nowa opcja „What are the roles?” – wybierz ją a dowiesz się kto jaką rolę ma do odegrania:
TzHaar-Xil-Mor – musi grać rolę – TokTz-Ket-Ek-Mack
TzHaar-Mej-Kol – musi grać rolę – KetKul-Schmul
TzHaar-Ket-Jok – musi grać rolę – JalYt-Jenny (pod warunkiem że nie pokona bandyty)
TzHaar-Hur-Klag – musi grać rolę – TzHaar-Hur.
28. Idź do Mej-Kol’a , powiedz: You will play the role... i zaznacz – KetKul-Schmul. Potem zapytaj „What do you think of your current role?”. Nie podoba mu się za bardzo więc powiedz „We should modify your current role” i wprowadzicie zmiany, które go ucieszą.
29. Idź do Xil-Mor’a, powiedz : You will play the role... i zaznacz – TokTz-Ket-Ek-Mack . Potem zapytaj „What do you think of your current role?” – jemu rola się podoba bez zastrzeżeń.
30. Przejdź do Ket-Jok’a i powiedz: You will play the role... i zaznacz – JalYt-Jenny. Potem zapytaj „What do you think of your current role?”. Nie jest specjalnie zadowolony z grania człowieka, powiedz więc „We should modify your current role”, ale na jego propozycję odpowiedz : „No, we can’t have that”
31. Przejdź do ostatniego TzHaar-Hur-Klag, powiedz: You will play the role... i zaznacz – TzHaar-Hur. Potem zapytaj „What do you think of your current role?”. Też jakoś nie do końca mu się podoba, więc zaproponuj „We should modify your current role” i wybierz „Eh, I guess so”
32. Wróć do TzHaar-Hur-Brekt i wybierz opcję „Yes, all roles have been given out”. Wszyscy potwierdzą swoje zadowolenie i zostaniesz nareszcie przeszkolony w wydobywaniu skał magmowych.
33. Podejdź do ściany i wykop sobie 18-20 skałek (40 exp do Minning) Użyj na nich chisel a zrobisz z tego kamienne słupy (20 exp do crafting).
34. Wyjdź z jaskini i podejdź do TzHaar-Ket-Grol. Powiedz mu, że już umiesz wydobywać obsydianowe skały i zapytaj jak masz naprawiać tunele. Wytłumaczy ci wszystko. Idź do banku.
Weź ze sobą: Pickaxe, 12 desek i 11 słupów kamiennych, Runy do czarów bojowych, jakieś ubranie pomagające w czarowaniu
35. Wróć na miejsce rozpoczęcia questu i porozmawiaj ze strażnikiem TzHaar-Hur-Frok - „Can you treat these oak planks for me?” kliknij „here you go” i poczekaj chwilkę a dostaniesz deski nasączone czymś co nie pozwoli im się zapalić od lawy. Przejdź do jaskini pilnowanej przez TzHaar-Ket-Grol i wejdź do środka (Crack in wall).
36. Najpierw sprawdź ścianę przy wejściu ( Examine Caved-in wall), popatrz na komunikat na czacie – jeśli jest mało uszkodzona ściana np. „Bad damaget” albo „isn’t badly damaget” – użyj desek do naprawy
Kawałek dalej drogę zastawia ci duża skała. Przepchnij ją (Push Rock).
Jeśli źle wybierzesz materiał do naprawy to spadnie na ciebie kilka skałek i zranią cię nawet do 14 Hp.
Przejdź dalej na South – na ziemi widać dwie kupki skał – sprawdź je (Examine) – jeśli są „Badly damaged” albo „Very badly damaged” to napraw je używając kamiennego słupka.
Przejdź do wąskiego korytarza na West i napraw ścianę w przejściu (deski).
Przejdź na South-East (uważaj bo się możesz zamurować). Napraw uszkodzenia na ścianie (słupek), potem na podłodze w rogu (deski).
Wyjdź z rogu i napraw uszkodzony korytarz stojąc od strony North (słupek).
Po East stronie zobaczysz zasypane przejście, przekop się kilofem (Mine-through Collapsed Tunnel) znajdziesz się w następnej jaskini.
37. Przygotuj sobie czary do ataku i przejdź kawałek na East zobaczysz po drugiej stronie lawy małego stwora Fire Monster 47 lvl – można go zabić tylko czarami (bardzo skuteczne są czary wodne) – zabij go i weź się za naprawianie uszkodzeń w tunelach.
Najpierw na podłodze (deski).
Wejdź w korytarz po South stronie i obchodząc dookoła napraw – na początku słupek, potem deski i na końcu znów słupek.
Przeskocz po kamieniach przez lawę i napraw uszkodzona podłogę (2 słupy).
Potem napraw podłogę (słup) przy wejściu do małego korytarza po East stronie.
Obejdź dookoła i napraw ścianę korytarza (deski), wyjdź z powrotem do głównej sali i napraw wejście do korytarza z drugiej strony (słup).
Przekop się przez kolejne zawalone przejście na North - do następnej jaskini. Przejdź do środka i od razu wyjdź z powrotem. Idź do banku
Jeśli naprawiłeś wszystkie uszkodzenia w komnacie to już do niej nie wracasz – zawsze zaczynasz w następnej.
Weź ze sobą: Pickaxe, Łuk (albo kuszę) i strzały (lub bolty), 2-3 deski, 6-7 słupków, runy bojowe, ubranie łucznika, ubranie maga,
38. Najpierw pogadaj z TzHaar-Hur-Frok, żeby przygotował ci znów deski. Potem wejdź przez szczelinę i przygotuj się na małą walkę z trzema stworami 47 lvl. Jednego już znasz – Fire monster 47lvl – trzeba go zabić magią. Dwa pozostałe należy zabić z łuku (lub kuszy) - można używać ochrony prayer przed strzałami. Pierwszego zabijesz stojąc w sali głównej, ale do drugiego musisz się przedostać korytarzami, bo stoi w wąskim korytarzu po West stronie (zielony krzyżyk na mapce) – trzeba przeskoczyć przez skały na ziemi. Gdy zabijesz potworki, bierz się za naprawianie korytarzy.
39. Naprawa:
Cofając się z wąskiego korytarzyka (zielony krzyżyk na mapce) napraw ścianę (słupek)
Przejdź do ostatniego korytarza na West. Przejdź nad samą lawę na North i napraw podłogę (deski).
Wróć kawałek na South, sprawdź ścianę (Examine) i napraw (słupek)
Zejdź jeszcze dalej na South (do samej lawy) i napraw (słupek)
Przejdź na East, przeskocz przez skałki na ziemi i napraw podłogę (słupek)
Idź do samego końca korytarzem na South i skręć na West. Sprawdź ścianę i napraw (słupek).
Cofnij się korytarzem do następnego uszkodzenia i napraw (słupek)
Wycofaj się do wejścia na East. Po drodze jest ostatnie uszkodzenie – napraw je (słupek).
Przeskocz na drugą stronę lawy i przekop drogę do następnej jaskini na West („mine through collapsed tunnel”)
Znajdziesz się w jaskini ze skałkami do kopania. Uwaga bo chodzą tu TzHaar 74 lvl – nie zaczepiaj ich na razie. Wyjdź tym samym wejściem i idź do banku.
Weź ze sobą: Pickaxe, Zbroję, jedzenie, super set (jak masz) ring of life (dla słabszych leveli), Broń taką która ma dobry atak „CRUSH” – dragon battleaxe, rune warhammer, rune battleaxe,
40. Najpierw będziesz musiał kilofem rozbić skorupę potwora, a potem zmiażdżyć pancerz. Weź do ręki Pickaxe i ustaw sobie atak na „Stab” np. - Spike.
i ruszaj do walki. Wejdź przez szczeline obok TzHaar-Ket-Grol i przejdź na North. Wypij Super Set (jeśli potrzebujesz). Kliknij na wejście do następnej jaskini, potem wybierz „Yes” jeśli jesteś gotowy i .... zabij potwora
Jest łatwy w zabiciu, ale pierwszy cios trzeba zadać kilofem i mieć atak ustawiony na „Stab” czyli – np. Spike. Gdy kilof rozbije pancerz potwora (zobaczysz komunikat na czacie) – zmień broń na silniejszą i przestaw atak na „Crush”
wtedy każdy cios będzie celny i szybko go zabijesz.
41. Po walce wyjdź z jaskini i przejdź do wyjścia na South.. Powiedz strażnikom ze wypełniłeś zadanie i odbierz nagrodę.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kasiak44 dnia Wto 20:00, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 4 razy
|
|